Wednesday 3 April 2013

un-sangka-rable

In the name of Allah S.W.T. most gracious most merciful.

alhamdulillah malam ni dalam sejarah dapat cover 3 subjek sekali gus. haha. memang daebak ar kawan aku sorang ni, berjaya buat aku study betul-betul + make full use of the time wisely tonight. happy overdose sampai taleh tidow dah. lolz :D. lawak tak kelakar lagi -.-.

un-sangka-rable. amacam? power tak ayat? oh my gucci! sesuatu un-sangka-rable dah jadi kat aku pagi tadi. sebelum tu, meh sat aku cite sat asal-usul ayat power ni. ayat tu aku ciplak. sem ni memang fun la. setiap lecturer aku ada tagline masing-masing. dan of coz, tagline feveret aku, UN-SANGKA-RABLE. what a beautiful manglish! :P. dan paling un-sangka-rable, ayat yang paling sempoi ni datang dari lecturer BTQ aku. tahu dak BTQ tu apa? BASIC THEMES OF AL-QURAN. haaa, jangan main-main. ustazah ni. ustazah feveret aku <3.

berbalik pada kejadian pagi tadi, aku jumpa long-lost friend! kawan sekolah rendah zaman aku darjah 4. since sekarang umur aku almost 20, means that kitorang tak jumpa dah dekat 10 tahun! dan lagi un-sangka-rable, kitorang rupanya satu kampus. nak tambah un-sangka-rable lagi, lepas 3 sem baru aku tahu dia satu U ngan aku. fuhh, sadis seribu kali sadis. -.-.
yang super-duper un-sangka-rable, dia kata aku dah lain, makin KURUS. fuyooo. haha. wajib la, 10 tahun tak jumpa, tak kan sebijik lagi kan. lolz. lawak tak kelakar lagi -.-.

tue je la aku nak share. memandangkan jam dah lewat, dan kelas aku pukul 11 esok, jadi lebih baik aku masuk tidur. assalamualaikum.

p/s: aku wonder, apa yang korang faham akan term 'bertemu dan berpisah kerana Allah S.W.T.'?

to think about it, it's subjective. depends on niat. niat defines everything. innamal a'malu binniyah. setiap amal tu dikira dengan niat. okay, aku hentam je, tapi maksud hadis tu lebih kurang je la ye. maknanya, kat sini, apa-apa yang kita buat, betulkan niat dulu. jangan sampai, kita dah buat amal baik, tapi sebab niat salah, sebab bukan kerana Allah, kita x dapat apa-apa, jadila kita manusia yang paling rugi.

peringatan of the day ; straighten your niat before every act you intended to do ^^.


No comments:

Post a Comment